המיתוג שמעבר ללוגו: איך לייצר זהות עסקית שמשאירה חותם

כאשר מדברים על מיתוג עסקי, רובנו חושבים בעיקר על לוגו. אמנם לוגו הוא חלק מהותי במיתוג, אך הוא רק מרכיב אחד מתוך מכלול רחב של אלמנטים היוצרים את זהות המותג. מהם האלמנטים האלה וכיצד יוצרים מותג חזק? כל התשובות כאן.

צבעים והשפעתם על תפיסת המותג

בחירת הצבעים אינה אסתטית בלבד או עניין של העדפה אישית, אלא בחירה שמשפיעה על הדרך שבה הלקוחות מגיבים למותג, ולכן חשוב לבחור צבעים שמתאימים לערכים ולמסרים שאתם רוצים שהעסק שלכם יעביר. הנה כמה דוגמאות כאלה:

כחול משדר אמינות, יציבות ורוגע, ולכן נפוץ בקרב חברות טכנולוגיה ופיננסים כמו פייסבוק ולינקדאין.

אדום מעורר רגשות של תשוקה ואנרגיה, ומותגים כמו קוקה-קולה ונטפליקס משתמשים בו כדי למשוך תשומת לב.

ירוק מסמל טבע, בריאות וקיימות, ומתאים למותגים שמקדמים קיימות וחברות בתחום הבריאות.

צהוב מתקשר לאופטימיות, שמחה וחדשנות, ולכן מותגים כמו מקדונלד’ס ואיקאה עושים בו שימוש בולט.

טיפוגרפיה ממגנטת

טיפוגרפיה היא האופן בוא נראים הטקסטים שאתם כותבים, והיא כוללת: בחירת גופנים (פונטים), גודל מסוים לאותיות, הריווח בין האותיות והשורות, והאופן שבו הטקסט מסודר בעיצוב גרפי או מודפס. ולמה היא כל כך חשובה?
קודם כל, טיפוגרפיה משפיעה ישירות על היכולת של הקוראים להבין את הטקסט (פונטים קטנים למשל עלולים לאמץ את הקוראים והם פשוט יזנחו את הקריאה).
בחירת טיפוגרפיה גם עוזרת לנו, בדומה לבחירת הצבעים, להעביר את המסרים שאנו מעוניינים להעביר; פונטים שונים יוצרים רגשות שונים. למשל פונט קלאסי משדר יוקרה, ואילו פונט עגול וידידותי נותן תחושה קלילה.

תחשבו על המותגים הכי זכירים עבורכם – מה עולה לכם לראש? מותגים בוחרים פונטים ייחודיים שמזוהים איתם, כמו הפונט של קוקה-קולה או הטקסט הנקי של אפל. זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות במיתוג העסקי שלכם. ולא, אתם ממש לא חייבים להיות קוקה-קולה, אבל אתם כן יכולים להשתמש בטיפוגרפיה כדי להעיף את המותג שלכם למעלה.

באיזו שפה העסק שלכם מדבר?

השפה שבה משתמשים באתר, ברשתות החברתיות ובשירות הלקוחות היא חלק קריטי מזהות המותג. חשוב להגדיר את הסגנון והטון שיתאימו לערכים וללקוחות של העסק – ולהיות עקביים איתו.

החלוקה לרוב הגיונית וברורה: עסקים בתחום הרפואה, עריכת הדין, הפיננסים וכד’ בדרך כלל ישתמשו בשפות רשמיות בעוד שעסקים שפונים לקהלים צעירים ישתמשו בשפה קלילה וידידותית – אבל שום דבר לא באמת חצוב באבן. ניתן לראות היום הרבה חברות גדולות ובעלות מוניטין שדווקא מעדיפות את השפה הקלילה על הרשמית כדי לייצר נגישות וחשיפה לקהל מגוון יותר, אז בגדול? ממש לא חייבים להיצמד ל”חוקים”, אלא לבחור במה שמתאים לכם.

יצירת זהות ייחודית לעסק עם מיתוג עסקי

מיתוג עסקי הוא תהליך (כן, זה יכול לקחת זמן:) שבו יוצרים תדמית ואישיות לעסק, כך שהוא יבלוט בשוק ויהיה מזוהה בצורה ברורה עם ערכים מסוימים. בתוכו נכנסים הלוגו, השפה, העיצוב והמסרים המרכזיים של העסק שלכם – כל מה שנועד למעשה לבדל אתכם מהמתחרים שלכם.

לאחר מכן, אפשר להתחיל לדבר על קידום עסקי.
קידום עסקי כולל בתוכו את הקידום הממומן בפלטפורמות השונות, את הקידום האורגני, דיוורים וניוזלטרים, שת”פים ועוד.
עכשיו, כשהעסק מבוסס עם זהות ברורה, זה הזמן להגדיל את החשיפה, למשוך לקוחות וקהלים ולהפוך לידים למכירות.

מיתוג עסקי
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513