הקשר בין מיתוג ובידול בעולם תחרותי

תהליך מיתוג המודרני הוא תהליך במסגרתו העסק המדובר יוצר לעצמו שם בשוק, כך שהצרכנים הפוטנציאלים יכירו אותו וירצו לקנות דווקא ממנו. לשם זאת, לא מספיק לייצר נייר מכתבים עם לוגו יפה וכמה ברושרים, אלא צריך למצוא דרך אמיתית לבדל את העסק אל מול המתחרים. בעולם התחרותי והאינטנסיבי שאנחנו חיים בו היום לא מדובר במשימה פשוטה כלל וצריך לדעת איך לנצל את הכלים החברתיים ואמצעי המדיה החדשים על מנת לעשות זאת.
על מנת ליצור בידול, העסק צריך שיהיה ברור לצרכנים בשוק המדובר בבמה הוא שונה מעסקים אחרים. ישנן מספר טקטיקות שונות אותן ניתן לנקוט על מנת להגיע למטרה זו. כאשר אתם נעזרים בשירות מקצועי לשיווק באינטרנט החברה תוכל לייעץ לכם גם על האמצעים הנכונים לבידול בשוק תחרותי.

1. מיתוג ובידול באמצעות לוגו

לוגו מעניין אשר שובר את המוסכמות באמצעות צורה מיוחדת כמו צורה שניתן להסתכל עליה בכמה אופנים או שילוב מעניין במיוחד של צבעים הוא לוגו שאומר באופן ברור “אנחנו לא כמו כולם, משהו אצלנו שונה ויוצא דופן”. למשל, אם ניקח את הלוגו של גוגל, אפשר לראות שהוא צבעוני במיוחד ומרמז על הגישה השונה של גוגל לחיפוש ברשת (ואכן, הלוגואים של המתחרים בינג ויאהו הם בצבע אחד וסטנדרטים למדי).

2. בידול באמצעות תכונות המוצר או השירות

מדובר במיתוג שמבדיל את המוצר או השירות מן המתחרים שלו באמצעות תכונות מיוחדות ויוצאות דופן. אם ניקח לדוגמה את האייפון הראשון, הרי שזה היה אחד מהטלפונים הראשונים בעולם שהשתמשו בצג מגע ולכן לא היה שום מוצר דומה לו בשוק. גם התדמית של חברת אפל והאירוע המתוקשר אותה שידרה לרחבי העולם בוודאי לא הזיקה…
כאשר המתחרים החלו להעתיק את תכונות המוצר, האייפון עדיין שלט בכיפה, לא מעט בגלל הראשוניות שלו. (למרות שהיום האייפון נמצא בתחרות עזה מול הטלפונים מבוססי אנדרואיד ברוב העולם, הוא עדיין פופולארי יותר בארה”ב).

3. בידול באמצעות מחיר או נוחות

לדוגמה , חברת התעופה  EasyJet מיתגה את עצמה באמצעות מחירים זולים במיוחד, ולמרות שתנאי הטיסה אינם נוחים כל כך כמו בחברות תעופה אחרות, הרי שהנוסעים מצביעים ברגליים ונוהרים אחרי הטיסות הזולות. כמובן שגם הסיטואציה ההפוכה היא אפשרית. קחו למשל את חנויות הנוחות שכיום נמצאות בכל תחנת דלק – הן הרבה יותר נגישות ונוחות מכל סופרמרקט, והצרכנים מוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר בעבור הנוחות הזו.

4. בידול באמצעות מקצועיות

בידול באמצעות מקצועיות מתאים במיוחד לבעלי מקצועות חופשיים אשר צריכים למצוא דרך אל ליבם של הצרכנים ולהוכיח להם מדוע כדאי להם לקבל שירות דווקא מהם. יחד עם זאת, לא מספיק להיות מקצועי ומיומן, אלא צריך גם להיות מקושר ולבקש מלקוחות מרוצים להמליץ על בעל העסק או להקים אתר אינטרנט המפיץ ידע מקצועי ולקדם אותו במנועי החיפוש.

5. בידול באמצעות מגוון מוצרים

מדובר בבידול שמתרחש בדרך כלל בחברות אשר יכולות להציע מגוון של מוצרים או שירותים במקביל תחת קורת גג אחד. לדוגמה, חברות לבניית אתרים שהן גם חברות לעיצוב גרפי וחברות קידום במנועי חיפוש. כאשר הצרכן יודע שהוא יכול לקבל את כל מה שהוא צריך במקום אחד, הדבר מעלה את קרנה של החברה בעיניו מכיוון שהדבר חוסך לו זמן וכאב ראש (ולעיתים גם כסף).
כאמור, בדרך כלל מיתוג באמצעות טקטיקה אחת אינו תמיד מספיק ולעיתים יהיה צורך לשלב מספר טקטיקות על מנת ליצור את הבידול האמיתי. למשל, אם נחזור לדוגמה שהצגנו לגבי גוגל, הלוגו שלה בלבד לא היה הופך אותה למה שהיא לולא איכות החיפוש הגבוהה שלה ומגוון המוצרים הרחב שהיא מציעה בחינם (החל מ –Gmail  ועד ל – Google Maps).
מיתוג ובידול
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513