כמו שלכל אדם יש שם, כך חשוב שלכל מוצר יהיה. וכמו שלכל אדם יש את האופי שלו, כך גם למוצר, או עסק צריך להיות. שום חברה לא מתחילה לייצר מוצר רק בגלל שמנהל החברה קם בבוקר והחליט שהוא ממציא קרמבו חדש בטעם אבטיח. כל מוצר שעבר תהליך של מיתוג, היה בו משהו שגרם לכך שיהיה אפשר למתג אותו. יש כמה חוקים חשובים שצריך להבין בכל מהלך כזה. מיתוג עסקי ממתג גם עסקים וגם את המוצרים או השירותים שהם נותנים.
נתחיל מהשם של העסק או המוצר שלכם
שם יכול להרוג מוצר, וגם להחיות אותו. בדרך כלל המצאה של שם זה דבר קריאטיבי מאוד. מי שממציא שם למוצר או חברה בדרך כלל זה קופירייטר. התפקיד שלו הוא להמציא את השם שהכי מתאים למוצר. זה בדיוק כמו שמחליטים עם שם של ילד. הרבה פעמים יש הורים שאומרים שהם לא יכולים לתת שם לתינוק שלהם, עד שהם לא רואים אותו. כלומר, הם חייבים להרגיש משהו לפני שהם נותנים לו את השם, להסתכל עליו ולתת לו את השם שהכי מתאים לו, וזה בדיוק גם מה שקורה עם כל מוצר, חנות, אולם חתונות או ספא. חייבת להיות התאמה מוחלטת של מה שהמקום משדר ומציע לבין השם שנמצא לו, זה מה שנקרא מיתוג עסקי.
מה הסלוגן הבועט שלכם?
לכל שם של מוצר או חברה או חנות, נלווה סלוגן. זהו המשפט המוביל את המוצר. הוא צריך לכלול בתוכו את המסרים הכי חשובים של המוצר או את החזק ביותר. זה שיבטא הכי הרבה את מה שהמוצר הזה רוצה לעשות. טעם החיים, זו דוגמה, ולא נשכח את הסלוגן “דור הג’ינס שותה קווינס“, גם רצו לשווק משקה לצעירים ומה הם לובשים ? ג’ינס. כלומר יש פה משפט יפה ונכון שפונה לקהלי היעד דרך הג’ינס שלהם.
סלוגן זה דבר מאוד חכם וחייבים שהוא יהיה מקורי וישדר בדיוק את מה שהמוצר רוצה לשדר. בדרך כלל הוא קליל ונחמד וקליט, ואם שומעים ג’ינגל של המוצר הזה ברדיו, תמיד נשמע גם את הסלוגן. שם וסלוגן הם ההתחלה של מיתוג עסקי.
עוד דבר חשוב במיתוג העסק שלכם הוא עיצוב לוגו
אתר: בידול, בולטות ומקוריות
מיתוג עסקי בעולם הדיגיטלי הוא ראשית חלון הראווה שלכם והוא האתר העסקי שלכם. האתר הזה צריך לייצג אתכם הכי טוב שאפשר. כל מה שהגולשים יבינו עליו, הם גם יבינו עליכם. אם יהיה לכם אתר דל בעיצוב ובתוכן, הם ישליכו את זה גם עליכם. זה עלול לגרום נזק לעסק שלכם. אל תקימו אתר חובבני אלא מקצועי, בחברה שיש לה ניסיון וידע נרחבים בבניית אתרים מתאימים לעסק. אל תרצו להקים אתר כמו של המתחרים שלכם, כי זה יפגע בבידול ובייחודיות שלכם. הקימו אתר מקורי וכזה שהוא בדיוק, אבל בדיוק במידות שלכם.
מיתוג עסקי בניהול דף פייסבוק
כל עסק שמנהל היום דף עסקי בפייסבוק צריך להבין שזה לא מספיק להכניס לשם, פוסטים ותמונות. אתם צריכים קונספט, אתם צריכים לעשות מיתוג עסקי דרך ניהול הדף הזה. זוהי במה שאתם חייבים לדעת לנהל בצורה חכמה ואטרקטיבית, כי גם זה חלון הראווה וכרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם. סוכנות דיגיטלית תוכל לייצר עבורכם רעיונות לקמפיינים, לתוכן מקורי ולתמונות. מה שתפרסמו, זה הרושם שיציג אתכם בפני הגולשים. איך שתנהלו את הדף העסקי שלכם, זה מה שיחשבו עליכם. רק משרד פרסום דיגיטלי מומחה בתחום יוכל לתת לכם את הערך המוסף הגדול של דף כזה.