מהם העובדים שימתגו את העסק שלך?

מאז שעסקים וחברות הבינו את זה, אין כמעט עסק בארץ שלא מעורב באגודה או ארגון כלשהם. זה תורם למיתוג שלו, זה תורם לו ברמת המוניטין שלו מול הלקוחות, זה ממצב אותו גבוה וזה עוזר לו מול המתחרים.

קליטת עובדים עם מוגבלויות גם היא נחשבת כתרומה לקהילה. אז איך אתם כעסק יכולים לקלוט עובדים עם מוגבלות (שנחשבים לעובדים הכי טובים והכי חרוצים שיש!) ובינתיים למתג את התדמית שלהם הכי גבוה חברתית?

לפני שאתם מרימים טלפון לחברות השמה של אנשים עם מוגבלויות, עיינו במדריך “שילוב אנשים עם מוגבלות במקום העבודה” ותראו כמה זה משתלם להתמתג בחברה עם מעורבות חברתית וגם להרוויח עובדים מצוינים.

1.36 מיליון עובדים עם מוגבלות כלשהי קלה ועד חמורה!

במדינת ישראל חיים היום 1.36 עובדים עם מוגבלות כלשהי. מוגבלות מוגדרת כפגיעה בתפקוד שנובעת מלקות פיזית או נפשית. סוג הלקות מאפיין את המגבלה ואת דרגת החומרה שלה. לבד ממקרים חמורים של מוגבלות שלא מאפשרת לאדם לתקשר או לתפקד, רובם של המוגבלים לוקים בחסר מסוים  כמו למשל כבדות ראייה, או איטיות (שנובעת מבעיה קוגניטיבית) או חירשות לדוגמה אך אין זה אומר שהם אינם מסוגלים לבצע תפקיד המותאם ליכולות שלהם למרות המגבלה.
לפיכך משרד הכלכלה והתעשייה יזם תוכנית רחבה שעוזרת לכם המעסיקים לקלוט עובדים מצוינים, כל מה שאתם צריכים זה לתת להם את ההזדמנות, ואתם זוכים בכל התדמית והמוניטין הטובים של עסק או החברה בעלי מעורבות חברתית ותרומה לקהילה. כן גם זו לחלוטין תרומה לקהילה.

מה מציע לכם משרד הכלכלה והתעשייה?

מרכזי תמיכה למעסיקים אנשים עם מוגבלות.התאמות במימון המדינה במקום העבודה לעובדים עם מוגבלות.ליווי ותמיכה לעובדים עם מוגבלות.הנגשת מקום העבודה לעובדים עם מוגבלות.במשרד הכלכלה והתעשייה הוקם מטה מיוחד שתפקידו לפעול למען קידום ושילוב אנשים עם מוגבלות במקומות עבודה. הם מעניקים כלים וליווי מקצועי להתאמת העובדים לתפקידים וכן מקצרים תהליכים בירוקרטים לקליטתם. בנוסף הם מסייעים למקומות עבודה ליצור תשתית ושינוי פנימי מבני, כדי לקלוט את העובדים הללו.

תוכנית “רמפה” של הג’ויינט עוסקת בפיתוח מסוגלות תעסוקתית אצל בעלי מוגבלויות, שינוי עמדות ותפיסות בקרב מעסיקים, קיום  סדנאות ופעולות פרטניות, התומכות בבעלי מוגבלויות במהלך השתלבותם במקומות תעסוקה וכן התאמה פרטנית במקומות העבודה הפוטנציאליים.

הרבה פעמים כדי לקלוט עובדים בעלי מוגבלות, נדרש מקום העבודה להתאמה כלשהי הקשורה בציוד, או מכשור כלשהו. מעסיקים אלה יכולים לדרוש את השתתפות המדינה בהוצאות לצורך התאמת מקום העבודה לעובד הסובל ממגבלה מסוימת.

איזה תדמית ומיתוג יהיו לחברה שמעסיקה אנשים עם מוגבלות?

פתיחות ונאורות, נטול דעות קדומות.מאמין באנשים – אז גם הוא אמין.מגלה מעורבות חברתית- תורם ומעורב בסביבה.בעליו רגיש לאוכלוסיות מיוחדות- מצפון ומוסר פנימיים.חשוב לו לתרום ולא רק להרוויח!  תדמית עסקית חיובית.מגלה אמפטיה וסובלנות כלפי האחר- מעורר כבוד בסביבה.מקום עבודה שתורם לחברה- סיפוק נוסף לכל העובדים.היכרות עם עולמם של מוגבלים- יוצרת רגישות אנושית מתחשבת.הזדמנות לתרום באופן אישי לעובדים עם מוגבלות- אהבת אדם.לסיכום. העסקת אנשים עם מוגבלות תורמת לכל עסק וחברה בכל הרמות. עובדים עם מוגבלות מתאמצים מאוד להוכיח את עצמם, משתדלים לבצע את תפקידם הכי טוב שיש. (לא מדברים כל היום בפלאפון וגולשים לפייסבוק), עושים את עבודתם נאמנה. לא מסתכלים על השעון ועובדים במסירות ותום לב נדירים.

אתם כעסק- מרוויחים מפגש עם שונים מכם. נותנים להם הזדמנות להתפרנס בכבוד והופכים לעסק ממותג מצפונית וערכית. שום קמפיין לא ישיג לכם את התדמית החיובית הזו, רק גילויי אמפטיה ומתן הזדמנות שווה בתעסוקה, לאנשים עם מוגבלות שיהפכו להיות  חלק ממערך העובדים של מדינת ישראל.

כל מה שהם רוצים זה שנושיט להם יד. אז בואו נושיט!

לקריאת מידע נוסף מומלץ לגלוש לאתר של משרד הכלכלה והתעשייה.

מיתוג עסקי
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513