מה זה אתר רספונסיבי?

בניית אתרים היא ללא ספק הצעד הראשון של כל בעל עסק המעוניין להיעזר באינטרנט על מנת להגדיל את החשיפה למותג, לחזק את ערכי המותג ולהביא לקוחות חדשים לעסק. אתר האינטרנט של העסק הוא הפנים שלו והאופן שבו תציגו את התכנים שלכם ואת העסק שלכם ישפיעו בסופו של דבר על קהל הלקוחות שיגיע דרכו. על מנת להציע חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר וגם כדי לא לאבד יותר מחצי מהגולשים באינטרנט חשוב להתאים רספונסיבית את האתר שלכם. חברת ג’נסיס הינה חברת המיתוג והפרסום המובילה בישראל ומספקת את כל המעטפת השיווקית במקום אחד וברמה הגבוהה ביותר. עשרות עובדי החברה ישמחו לעמוד לשירותכם החל משלב האפיון הראשוני, דרך בניית אתר רספונסיבי מקצועי ומעוצב היטב ועד להבאת לקוחות לעסק. לפרטים נוספים צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לתת לכם שירות.

סביר להניח שלא בניתם את האתר שלכם ליופי:

כל אתר אינטרנט הוקם במטרה שאנשים יגלו בו התעניינות ויכנסו אליו. לא משנה אם מדובר על אתר שנועד בשביל להרוויח כסף או בתור תחביב אישי של בעליו, אם לא תהיה תנועה ערה של גולשים העבודה עליו תהיה לשווא. אחד הדברים החשובים ביותר בעידן המודרני עבור אתרי אינטרנט הוא נושא ההתאמה של האתר לגלישה ממגוון מכשירים. אתר רספונסיבי הוא אתר אינטרנט אשר מתאים בצורה נוחה לגלישה גם ממכשירים כמו פלאפונים וטאבלטים, ועיצוב האתר לא נפגע כתוצאה מכך שהגלישה בו נעשית באמצעות מכשיר בעל מסך שונה בגודלו או בצורתו.  

למה חשוב שאתר אינטרנט יהיה רספונסיבי?

החשיבות של ההתאמה למכשירים כמו פלאפונים וטאבלטים היא גדולה ביותר. נתחיל מכך שכיום מרבית הגלישה באינטרנט מתבצעת באמצעות הפלאפונים, ולמעשה ישנם רבים שסבורים שצורת האתר בתצוגה מפלאפון חשובה אף יותר מאשר זאת שבאמצעות המחשב. למעשה, כאשר אתם גולשים מהנייד אל אתר אינטרנט שלא מותאם עבור גלישה בנייד, אתם תשימו לב לכך מיד בשנייה הראשונה כאשר למשל הכתב יהיה כתוב בצורה קטנה במיוחד, והגלישה באתר תהיה ממש לא נוחה. בנוסף, לרספונסיביות של האתר ישנה השפעה גם על מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל, כאשר אתר שאינו מותאם למכשירים ניידים מקבל תוצאה נמוכה יותר על ידי הרובוט של גוגל אשר סורק ומדרג את אתרי האינטרנט בעולם בכדי למקם אותם בתוצאות החיפוש.

 

מה עושים בכדי שהאתר יהיה רספונסיבי?

את העבודה על כך שהאתר יהיה אתר רספונסיבי ומתאים לגלישה מכל המכשירים יש לבצע עוד ברמת התכנות של האתר. למעשה, כאשר מדובר על אתר שנבנה על ידי מתכנת, חלק חשוב מן העבודה שלו הוא לדאוג שהאתר יתאים לכל צורות הגלישה, ויהיה אפשר לגלוש בצורה נוחה גם באמצעות מכשירים כמו פלאפונים או טאבלטים בגדלים שונים. באתרים אשר נבנים באמצעות מערכות בניית אתרים כמו WIX ישנה אפשרות פשוטה לבדוק כיצד האתר נראה באמצעות מכשיר טלפון נייד, וכך לוודא שכלל האלמנטים המופיעים באתר נראים טוב גם כאשר מציגים אותם באמצעות הסלולר. 

 

כיצד בודקים האם האתר שלי רספונסיבי?

לא צריך להיות גאון או בעל ידע בתחום בכדי לראות האם האתר הוא רספונסיבי או לא. כל מה שעליכם לעשות הוא לגלוש באמצעות כמה מכשירים ניידים אל האתר, לשוטט בו מעט ולראות האם הגלישה מתבצעת בצורה חלקה וללא בעיות. למעשה, מרבית הדפדפנים מציעים אפשרות לבצע בדיקה של נראות האתר במכשירים שונים, ללא צורך להחזיק בהם פיזית. מדובר על סימולציה אשר מראה על גבי מכשירי פלאפון וירטואליים מהסוגים הקיימים במציאות את מראהו של האתר. עם זאת, הדרך הטובה ביותר בכדי לוודא כיצד האתר נראה מכשירים שונים היא לנסות זאת במציאות באמצעות אותם מכשירים. 

 

ההשפעה של הרספונסיביות על קידום האתר בגוגל

כאשר עוסקים בנושא של קידום אתרים ורוצים לבצע קידום לאתר, נושא ההתאמה למכשירים ניידים הוא חלק חשוב מן העבודה. אתר אינטרנט שאינו רספונסיבי לא יצליח להתקדם במעלה התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל וידחק למקומות שאתם לא רוצים כמו העמוד השני של תוצאות החיפוש וגרוע מכך. ולכן, חלק בלתי נפרד מהנושא של קידום אתרים אורגני  הוא לוודא את ההתאמה של האתר למכשירים מכל הסוגים, ולדאוג במידת הצורך לבצע התאמות באתר בכדי שהוא יהיה מותאם ורספונסיבי. מקדמי אתרים אשר עוסקים בתחום, יודעים לבצע את הבדיקות הנדרשות ולבצע את התיקונים בצורה היעילה ביותר בכדי לוודא שהאתר יקבל את המקום הגבוה ביותר שהוא יכול להשיג בתוצאות החיפוש בגוגל.

אילו מאפיינים חשוב להתאים באתר שיהיה רספונסיבי?

  • תוכן – אף אחד לא רוצה להיכנס דרך הטלפון הנייד לאתר כלשהו ולגלות שחצי מהתוכן נחתך באמצע כי האתר לא מותאם רספונסיבית. אם זה קרה לכם או יקרה לכם סביר להניח שתצאו מהאתר באופן מידי ותחפשו את המידע והתשובות שלכם באתר אחר. לכן גם הגולשים המגיעים לאתר שלכם מצפים לצפות בתוכן בתצוגתו המלאה, ללא טקסט חתוך. דבר נוסף שחשוב לגבי התוכן הוא להגדיל מעט את הכתב כיוון שאנשים רבים צופים בתוכן במסכים קטנים (ניידים, טאבלטים וכו’) לכן מוטב להגדיל מעט את הפונט.
  • עיצוב – גם העיצובים שלכם מושפעים מהרזולוציה של המסך בו הגולש משתמש. לכן חשוב להתאים את העיצובים השונים, הרקעים, הלוגו, הכפתורים וכל אלמנטי גרפי אחר לשימוש רספונסיבי באתר.

 

מזה אתר רספונסיבי?
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513