מה זה דומיין?

בין אם הרגע פניתם לחברת בניית אתרים או חברת פרסום, ובין אם אתם כבר יותר בקיאים בתחום השיווק הדיגיטלי וניהול אתרים, ייתכן רוצים לדעת יותר לעומק מה זה דומיין? כיצד לבחור את הדומיין הנכון לאתר שלכם? היכן ניתן לעשות זאת? ועוד. בחירת הדומיין הנכון הינה חשובה למיתוג העסק ו/או האתר שלכם, לאופן שבו הגולשים זוכרים את הדומיין שלכם ויוכלו להגיע לאתר שלכם על סמך זיכרון ועוד. בעבר הייתה לדומיין אפילו משמעות גדולה יותר לSEO אולם כיום המשמעות שלו פחותה יותר בהקשר זה.

אז מהו דומיין והיכן ניתן לרכוש אותו?

דומיין הינו שם מתחם בעברית, כלומר כתובת האתר שלכם באינטרנט. לדוגמה: www.gnss.co.il היא כתובת האתר של חברת ג’נסיס. ניתן לרכוש דומיינים מחברות אירוח המספקות שירות זה. כאשר בונים אתר חדש בג’נסיס, הלקוח אינו צריך לדאוג ממי לרכוש דומיין או לדאוג לגבי הניהול שלו כיוון שג’נסיס מספקת שירות זה במסגרת בניית האתר. 

אילו שמות דומיין ניתן לרשום?

ניתן לרשום דומיינים בעברית או באנגלית. הדומיין יכול להכיל גם מספרים, אותיות ומקף אמצעי ולא סימנים אחרים. אורכו של הדומיין יהיה בין 3 ל63 אותיות לכל היותר. סיומת הדומיין תלויה בבחירה שלכם. יש את הסיומת העולמית המפורסמת .COM למשל ויש את הסיומת של אתרים ישראלים CO.IL אך יש גם סיומות אחרות כמו NET, ORG.IL ואפילו סיומות מיוחדות כמו .MARKETING ואחרות.

כל זמן שהדומיין אינו תפוס על ידי אדם או גוף אחר תוכלו לרשום את הדומיין הרצוי לכם על שמכם. התשלום הינו תשלום שנתי. כלומר שתצטרכו לחדש את התשלום על הדומיין כדי להמשיך להחזיק בו. ניתן כמובן לשלם מראש למספר שנים אם תרצו. 

מתי נצטרך לקנות דומיין?

התשובה הברורה מאליה תהיה כאשר אתם רוצים לבנות ולקדם אתר חדש לעסק שלכם, אך האם יש מקרים נוספים בהם כדאי יהיה לרכוש דומיין? ובכן יש כמה וכמה כאלה:

  • מסחר בדומיינים – ניתן לסחור בדומיינים כמו באתרים ובכל דבר אחר. לעתים בהבזק של רגע יקפוץ לכם בראש רעיון של דומיין מדליק שעשוי להיות שימושי למישהו, תחליטו לרכוש אותו ולהחזיק בו עד שמישהו יפנה אליכם או שתרשמו אותו למכירה באתרי מסחר שונים בתחום. 
  • שריון דומיין לאתר עתידי – ייתכן ואתם רוצים לקנות דומיין שנשמע לכם מגניב, חוששים שמישהו יתפוס לכם אותו ומעדיפים לשריין אותו לעצמכם להקמת אתר עתידי.
  • העברת אתר החברה לדומיין אחר – בין אם לצרכי מיתוג מחדש, בין אם כי סתם בא לכם לשנות לדומיין קליט יותר ובין אם מדובר בדומיין שתמיד רציתם והיה תפוס, כעת התפנה והחלטתם להעביר את האתר לדומיין החדש (כל עוד לא צריך לבצע יותר מדי הפניות 301 מהדומיין הישן הרי שזו תהיה החלטה טובה).

 

דגשים חשובים לבחירת דומיין מתאים לעסק שלכם:

  • התאימו את הדומיין למדינה שבה נמצא קהל היעד שלכם. אם קהל היעד של האתר שלכם הוא בינלאומי, כלומר אנשים מכל רחבי העולם, כדאי יהיה לבנות אתר עם סיומת .COM. אם האתר שלכם הינו לקהל ישראלי כדאי יהיה לבנות את האתר עם סיומת .co.il וכך הלאה. 
  • אורך הדומיין – בדרך כלל מומלץ לרכוש דומיין קצר, קליט, לא ארוך מדי. אורך הדומיין יכול להיות בין 3 ל63 אותיות ויש אנשים הרוצים לנצל כל אות אפשרית וזה לא בהכרח נכון. דומיין קצר וקליט יהיה אפקטיבי יותר וזכיר יותר.
  • דומיין קליט – כדאי יהיה לבחור בדומיין קליט יותר לעין, אולי כזה שתוכלו לשחק עם העיצוב הגרפי שלו לבאנרים וחומרי פרסום שונים. כמו כן דומיין קליט בעין ובהגייה שלו יהיה גם קל יותר לזכירה.
  • איות – זה לא סעיף חובה אולם כדאי להתחשב גם באיך שהדומיין שלכם נשמע. כלומר, שאתם מספרים לאחרים על האתר שלכם וממליצים להם להיכנס אליו, אומרים להם את כתובת האתר בעל פה, כדאי שהם ידעו כיצד לאיית ולמצוא את האתר שלכם. 
  • מילות מפתח – הסעיף שבעבר היה החשוב ביותר, שאומר לכלול את ביטוי המפתח העיקרי של האתר שלכם בדומיין, כיום עם חשיבות מופחתת לעומת מה שהיה בעבר. גם אם יש לכך עדיין משקל הוא מזערי מאוד ואנו יכולים לראות שברוב המוחץ של האתרים והתחומים השונים אין קשר בין הביטוי הראשי לדומיין, כולל גם באתרים המדורגים ראשונים בגוגל.

 

אז מה לא כדאי לעשות בבחירת שם דומיין?

  • אל תתפשרו על סאב דומיין – מדובר בתת דומיין של חברות אחסון שונות בדרך כלל. כלומר כאלה המאפשרות לכם לפתוח אתר בחינם או בזול מאוד תחת האחסון שלהן והדומיין שלהן. ואז הדומיין שלכם יראה כך למשל: www.hostdomainexample.yourdomain.com  כך יוצא שיש לכם אתר שאתם מקדמים בו את חברת האחסון ולא את האתר שלכם. כלומר שזה פוגע לכם במיתוג. מעבר לכך אתם כבולים כעת לאחסון של אותה חברה ואם תרצו להעביר את האתר שלכם לדומיין אחר זה לא יהיה אפשרי. 
  • בדרך כלל לא כדאי להוסיף מקפים אלא אם כן מדובר בדומיין של 2 מילים ארוכות ואתם רוצים שיראה מסודר. 
  • קידום אורגני של אתרים מסחריים יהיו בעלי סיומת COM או CO IL בדרך כלל ולא ORG או NET וכו’. 
  • שם דומיין בעברית – בדרך כלל נמליץ לבחור שם דומיין באנגלית. עם כמה שזה מגניב ויכול להיות רלוונטי לרשום את הדומיין בעברית, הרי שכאשר תרצו לעשות העתק הדבק לדומיין שלכם או לעמוד בו למקור אחר אתם תקבלו כתובת דומיין ארוכה מלאה באותיות, סמלים וחרטוטים כך שתתבאסו שלא בחרתם בשם דומיין מסודר באנגלית וחסכתם את כל זה.
מה זה דומיין
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513