מה זה פיקסל?

בין אם יצא לכם לנהל קמפיין ממומן בעצמכם ובין אם יצא לכם לשמוע עליו ממשווקי דיגיטל כאלו ואחרים – הגיע הזמן להשקיע 5 דקות של קריאה וללמוד על אחד הדברים החשובים ביותר בכל קמפיין פרסום דיגיטלי כיום – הפיקסל. בכתבה זו נסקור את המונח פיקסל, מה הוא אומר, היכן ניתקל בו, מדוע חשוב להשתמש בו, מתי חשוב להשתמש בו וכן שאלות נוספות אחרות שהתשובות עליהן עשויות לסייע לכם בקמפיינים הבאים שתנהלו עבור העסק שלכם או עבור לקוחותיכם. הכינו זירו קר בכוס עם כמה קוביות קרח, קש מדליק לשיפור מדד הקוליות והמשיכו לקרוא.

אז קודם כל ולפני הכול – מהו פיקסל?

אז רגע לפני שנצלול למשמעות שלו בואו נדבר על מהו פיקסל. הפיקסל הוא מקטע קוד, בדרך כלל הוא יהיה קצר יחסית (שורה או שתיים), אותו מטמיעים בעמוד נחיתה או באחד מעמודי האתר שלנו. הפיקסל ושורת הקוד שבו למעשה יוצרת מעין גשר המקשר בין קמפיין הפרסום שלנו לבין האתר שלנו. בכל פעם שאדם יבקר בעמוד הנחיתה שלנו (או בעמוד באתר שלנו) בו שתלנו את הפיקסל – הדפדפן שבו פועל הגולש יקבל מעין קובץ COOCKIE שלנו וכעת, ברגע שנפעיל קמפיין פרסום ונגדיר הוראה להציג את המודעות שלנו גם (או רק) לאנשים שהושתל להם הקוקי שלנו – אותם אנשים יצפו במודעות שלנו באותם אתרים/פלטפורמות שבהן אנו מפרסמים וכל זמן שהקמפיין שלנו פתוח.

לדוגמה:

נניח שהרמנו קמפיין ממומן בפייסבוק. באמצעות מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק קיבלנו קוד פיקסל לשתילה בעמוד הנחיתה שלנו. עמוד הנחיתה נניח עוסק באחד השירותים שלנו. פרסמנו את עמוד הנחיתה בכל מיני דרכים (בין אם באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק ובין אם בדרכים אחרות) ואנשים הגיעו אל עמוד הנחיתה. אותם אנשים שהגיעו לעמוד הנחיתה – הושתל להם בדפדפן הפיקסל שלנו. כעת, בהנחה שיש לנו קמפיין פתוח המציג מודעות שלנו לאותם אנשים שהושתל להם הפיקסל, אלה ייחשפו למודעות שלנו. היכן? אם הפיקסל הוא של פייסבוק אז המודעות שיוצגו יהיו בפייסבוק. אם הפיקסל היה של גוגל למשל (בהנחה והיינו מקימים קמפיין באמצעות מערכת הפרסום של גוגל ולא של פייסבוק) אז אותם אנשים שביקרו באתר שלנו ושתלנו אצלם פיקסל – ייחשפו למודעות שלנו בכל מקום בו גוגל מפרסמת. שזה יכול להיות במיליוני אתרים בארץ ובעולם המציגים פרסומות של גוגל אדס. 

מה הגולש עושה באתר שלנו והאם זה משפיע על הפיקסל?

אוקיי אז כאן חשוב להבין כמה דברים. מנהלי קמפיינים משתמשים בפיקסל לכמה סוגים של דברים. בין אם לצורך קמפיין רימרקטינג (כל מה שפירטנו עד כה) וגם לדברים נוספים כמו למשל: אנשים שהגיעו לעמוד תודה לאחר שהשאירו פרטים, אנשים שהגיעו לעמוד מסוים לאחר ביצוע רכישה באתר ועוד. היכן שתשתלו את הפיקסל שם הוא יושתל לגולש אשר ביקר בו. לדוגמה: אם יש לכם אתר לחברת ההדברות שלכם והחלטתם לשתול את הפיקסל רק לאנשים שנכנסו לעמוד פנימי שלכם בנושא “הדברת נמלים” הרי שהפיקסל יושתל רק לאנשים שביקרו בעמוד זה. אנשים שביקרו בעמוד הבית או בעמודים אחרים באתר שלכם לא יושתל אצלם הפיקסל. מתי זה טוב? כאשר אתם רוצים לקדם שירות ספציפי מוכוון קמפיין או לקדם אירוע מסוים המתאים לתקופת זמן מסוימת, להשיק מוצר חדש, מבצע מיוחד ועוד. לדוגמה: חברת ליסינג המקדמת מבצע מיוחד לחודש אוקטובר ושולחת את הגולשים לדף נחיתה חיצוני המקדם את המבצע. מי שינחת בדף החיצוני ויושתל אצלו הפיקסל יוכל להיחשף למודעות של הקמפיין המקדם את מבצע אוקטובר.

איך נטמיע את הפיקסל באתר או דף הנחיתה שלנו?

הטמעת הפיקסל הינה די פשוטה אולם למי שמסתבך ניתן לשכור את שירותיו של מתכנת או משווק דיגיטל עם ניסיון בניהול קמפיינים ממומנים שיבצע את העבודה בכמה לחיצות כפתור. כאמור עם הגדרת הקמפיין במערכת הפרסום הממומן (לרוב בפייסבוק או בגוגל) תקבלו מקטע קוד אותו תוכלו לבחור אם לשתול באתר או לא. במידה ותרצו לשתול את הפיקסל באתר שלכם תעתיקו את מקטע הקוד והטמיע אותו בסוף חלק הHEAD של העמוד בו אתם רוצים להטמיע אותו. באמצעות תוסף פשוט לדפדפן שבו אתם גולשים (למשל בגוגל כרום) תוכלו לבדוק אם הפיקסל פעיל ותקין באותו עמוד. 

הגדרות נכונות הן המפתח:

חשוב לזכור כי הטמעת הפיקסל לכשעצמה איננה מספיקה. חשוב להגדיר את הפיקסל בצורה נכונה ואת המידע שאנו רוצים שהפיקסל יאסוף. כדאי לקרוא על כך מדריך מפורט נפרד בו יש מידע כבר למתקדמים יותר בנושא. 

ניהול קמפיין ממומן עם ג’נסיס:

חברת ג’נסיס מתמחה בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק, נחשבת לחברת המיתוג המובילה בישראל ומספקת גם שירותי בניית אתרים, קידום אורגני ועוד. בג’נסיס תקבלו את כל המעטפת הנדרשת לכם במקום אחד עם אנשי המקצוע המובילים בישראל. ניהול קמפיין ממומן דורש ידע מקצועי נרחב, ניסיון שאין לו מחיר וכמובן תוכן טוב שימשוך את האנשים מהמודעות אל האתר או דף הנחיתה שלכם. שימוש בפיקסל של פייסבוק או גוגל יכול לסייע באיסוף מידע, מעקב אחר מדדים מסוימים או “צביעת” הקהל לצורך קמפיין רימרקטינג הנחשב לקמפיין ממיר ומומלץ במיוחד. אז אם אתם חולמים על הגדלת החשיפה למותג שלכם, להביא לקוחות חדשים לעסק ולהמשיך לצמוח – צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

מה זה פיקסל
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513