מה זה קידום אתרים שלילי?

קידום אתרים שלילי מתייחס לטכניקות לא חוקיות בהן עושים שימוש מקדמי אתרים ובעלי אתרים שונים כדי לפגוע במתחרים שלהם, להוריד אותם בדירוגים בגוגל ובכך להעלות את עצמם לדירוגים גבוהים יותר. מדובר בקידום אתרים שחור בו רוב הפעולות המבוצעות אינן חוקיות, אינן עולות בקנה אחד עם החוקים וההנחיות של גוגל לבעלי אתרים ולעתים רבות ניתן גם לתבוע בגינן בבית משפט.  בדקות הקרובות נסקור כמה מטכניקות קידום האתרים השלילי ואילו פעולות אפשר לבצע על מנת למנוע או למזער נזקים.

קידום אתרים שלילי באמצעות קישורי ספאם:

אחת הטקטיקות המוכרות בעולם הקידום האורגני השלילי הוא יצירה של קישורי ספאם בכמויות גדולות לאתר אותו רוצים להוריד בתוצאות. הקישורים יכולים להיות מאתרים כמו הימורים או מין ויכולים להיות פשוט סתם קישורים לא איכותיים מאתרי ספאם, אתרים בשפה זרה וכו’. פעולה קלה מאוד לביצוע. ניתן להזמין באתרים שונים בכמה דולרים כמות גדולה של קישורים ספאמיים שכאלה ולקבל אותם בזמן קצר או אפילו לעשות שימוש בכלי כזה או אחר להפצת הקישורים. על אף שגוגל מציינים כי פגיעת קישורים מהסוג הזה לא משפיע על התוצאות הרי שבמציאות אנו נוכחים לראות תוצאה שונה. 

מדוע Negative SEO יכול להיות יעיל על אף ההצהרות של גוגל?

  • לאתרים חדשים בעיקר שטרם בנו סמכות, תמהיל קישורים והרגל לכמות קישורים מסוימת בחודש יהיה קשה יותר להתגונן מפני תקיפות שכאלה.
  • לגוגל יש כלי בסירץ’ קונסול המאפשר לבקש ידנית מגוגל לסנן קישורים מסוימים המקשרים לאתר שלנו. אם באמת לקישורים הספאמיים במסגרת קידום אתרים שלילי לא הייתה השפעה כלל גוגל לא הייתה משיקה כלי כזה.
  • גוגל לא יכולה לגמרי להוכיח אם מדובר בניסיון תמים לבצע מניפולציה על מנוע החיפוש או שבאמת מדובר בהתקפת ספאם זדונית בניסיון לפגוע באתר שלנו.

קידום שלילי באמצעות העתקת תוכן:

כידוע תוכן מועתק הוא אחד הדברים שגוגל ממש לא סובלת ומענישה אתרים בצורה קשה מאוד אם מעתיקים תוכן. מה שאותם מקדמים מנסים לעשות כדי לפגוע במיקומים של אתר אחר היא לקחת ממנו המון תוכן ולעשות לו העתק הדבק לאתרים אחרים, לרוב אתרים ברמת נמוכה, כך שגוגל לעתים מקשרת בין התוכן המועתק לאתר ממנו הועתק התוכן. גוגל אומנם יודעת לזהות בדרך כלל מהו המקור של התוכן אך יש לזכור כי האלגוריתם של גוגל הוא עדיין רובוט/תוכנה/מכונה והיא מנוסחת לפי נוסחאות מסוימות וניתן לעקוף אותן בדרכים שונות. במילים אחרות, מישהו יכול לקחת תוכן מהאתר שלנו, להעלות אותו לאתר סמכותי יותר, הרבה יותר סמכותי מהאתר שלנו, ועל אף שהוא הועלה לשם אחרי שהועלה לאתר שלנו – גוגל יכולה להחליט כי אנחנו אלה שהעתקנו את התוכן מכיוון שהאתר השני סמכותי יותר. 

קידום אתרים שלילי על ידי פריצה לאתר:

דרך נוספת לפגוע באתר מסוים היא לשכור האקר, בדרך כלל האקרים ממדינות זרות שבהן האכיפה חלשה וקשה מאוד לאתר אותם, ולשכור את שירותיהם לפרוץ לאתר מסוים. ברגע שהם פרצו לאתר הם יכולים לעשות בו כרצונם. הם יכולים להסיר תוכן, להגדיר שגוגל לא תסרוק את האתר וככה תעלים אותו ממנוע החיפוש, יכולה להסיר קישורים פנימיים ולשתול  קישורים שבורים ובעייתיים ועוד. כמובן הפעולות יתבצעו בהדרגה ובצורה חכמה כך שייקח זמן לבעל האתר לעלות על זה ובינתיים הדירוגים שלו יפגעו.

העמדה של גוגל בנושא קידום אתרים שלילי:

גוגל התייחסה בעבר לנושא של קידום אתרים שלילי וציינה שעושה כל שביכולתה על מנת למנוע תופעות אלה ובעיקר לאתר מצבים בהם אנשים חיצוניים מנסים לפגוע במכוון בקידום אתר מסוים. אומנם מעטים הם המקרים בהם קידום שלילי באמת עובד בסופו של דבר מפעולות אלו אולם העובדה שאין תוקף רשמי לנושא או דרך מלאה למגר את התופעה איננה מרגיעה את בעלי האתרים שאומרים לעצמם שאם הם יכולים לבצע פעולות שעשויות לגרום לפגיע בקידום האורגני של האתר שלהם בכל הנוגע לפעילות חיצונית לאתר (OFF SITE) הרי שאין מניע שגם אדם חיצוני יוכל לעשות זאת.

אז מה כן אפשר לעשות נגד SEO שלילי?

  • הירשמו לגוגל סירץ’ קונסול – באמצעות הסירץ’ קונסול תוכלו לקבל עדכון על פריצה לאתר במקרים מסוימים בהם גוגל סורקת את האתר שלכם ומזהה פעולה שכזו. גוגל לא יכולה לזהות כל פעולה שכזו אולם בהחלט יכול לסייע באיתור פריצות לאתר או ניסיון פריצה ולהתריע על כך.
  • היעזרו בכלים שונים כמו של AHREFS ואחרים כדי לעקוב אחר הקישורים שלכם. מומלץ לאגן קובץ קישורים מסודר ולבצע מעקב אחר הקישורים ובדיקה מדי פעם בכלים אלו. במידה ומישהו מנסה לפגוע בכם עם קישורי ספאם תוכלו למצוא אותם במהירות ולהשתמש בכלי הdisavow של גוגל בסירץ’ קונסול כדי לבקש להתעלם מהם.
  • להמשיך לייצר קישורים טובים ואיכותיים לאתר שלכם, לשמור על תמהיל קישורים מסודר ולקוות שגוגל יתעלמו מקישורים בעייתיים שונים. 
  • שיפור האבטחה באתר – שכרו שירותיו של מתכנת המתמחה בנושא זה ושפרו את האבטחה לאתר שלכם בדרכים שונות, כמו למשל באמצעות אימות דו שלבי וכו’. 

 

לסיכום; אנו בחברת גנסיס נגד קידום אתרים שלילי ואיננו ממליצים על כך. אנו בזים לחברות קידום שעושים שימוש בטקטיקות גועליות אלה כדי לפגוע באחרים במקום להתרכז בעבודת הקידום של לקוחותיהם בצורה חוקית וטובה. במידה ואתם סובלים מקידום אתרים שלילי צרו עמנו קשר במהירות האפשרית כדי שנוכל לאתר את הפגיעות ולנסות לעזור בהתאם.

קידום אתרים שלילי
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513