מיתוג: כך תעשו את זה נכון

אין ספק כי אחת התכונות החשובות שצריכות להיות לבית העסק היא יכולת היידוע: אנשים צריכים להגיע אליו, לדעת שהוא קיים ולא להסס להשתמש בו, גם אם באיזשהו שבוע או חודש לא התאמצתם לכתוב מאמרים עבי כרס או לבוא עם מחקר חדש העוסק בתחום שלכם. נכון, אנשים אוהבים שמחדשים להם. מי שלא נשאר רלוונטי בתחומו, לא יראה לקוחות כנראה. אבל גם בחודשים ובשבועות שלא עובדים, וביננו – יהיו ימים שלא תוכלו לעבוד, אתם צריכים שיגיעו אליכם. הסוד בתמורה זו טמון בתחום המיתוג. מיתוג היא נישה שמגיעה לפני השיווק ובאמצעותה אנשים לא רק מזהים אתכם כבעלי מקצוע או קו-מכירת מוצרים, אלא כאוטוריטות מקצועיות במיוחד בתחומים הללו, ייחודיים ועל כן מומלצים מאד להגעה אליהם. הסוד שמעטים יודעים הוא שגם עסק שקמו לו מתחרים רבים, ועל כן ההנהלה לא מרגישה בטוחה כבעבר, יכול למצוא את הנקודות הרגישות הללו בהן טמון המיתוג שלו.

מציאת רעיונות למיתוג

הדרך הכי טובה למצוא רעיונות עבור מיתוג עסקי היא שמש אסוציאציות: שם העסק נמצא במרכזה, והקרניים שלה מקרינות על תכונות ייחודיות שהעסק יודע לייצר. אם אין לכם בראש שמות של תכונות כאלו, פשוט תכתבו את סוגי השירותים והמוצרים שהעסק מייצר ומהם תנסו לזהות תכונות שכאלו. מיד ניתן דוגמה לאותן תכונות וכיצד הן צריכות להיות מנוסחות במהלך קמפיין מיתוג.

מראה מקום

מראה מקום הוא עובדה קיימת: העסק נמצא במקום מיוחד ולכן הוא – כעסק, עובדתית, מיוחד. כמובן שאם לא תיתנו עבודה מקצועית זה לא באמת יקרה, אבל לרושם הראשוני זה לא יכול להזיק: “(שם השירות) בסביבה כפרית אותנטית”. “(שם השירות) ואת הפסקת הצהריים תבלו במרכז העיר”. משפטים אלו באים למשוך את הקהל בזכות המקום בו העסק ממוקם.

אנכרוניזם תעסוקתי

אחרי הכל, בישראל, בדומה למדינות מסורתיות אחרות, אנשים אוהבים אנכרוניזם ויש להם כבוד רב לחלוצים בתחום. גם אם מדובר בעובדים שכיום לא עובדים כמו שצריך, תמיד תישאר גאוות יחידה שאותן דמויות הביאו את התחום לארץ. זה נכון לגבי כל דבר, מוזיקה, ריקוד, שיפוצים, עבודות כלליות, ועוד: “הראשונים בישראל ב- (שם התחום)”. אם אתם אכן ראשונים באותו תחום, לפחות מודעה אחת שלכם צריכה לעסוק בזה. גם אנכרוניזם ראשוני על תת תחום יכול לתפוס אם מדובר בנושא שקרוב לרוב הציבור. למשל, “הראשון בישראל לפתח את שיטת ההוראה (שם שיטת ההוראה)” עבור מכון מורים פרטיים, למשל.

חדות ומקצועיות

מי שאין לו מראה מקום או אנכרוניזם ראשוני תעסוקתי, יכול לבסס  את ניהול רשתות החברתיות ובמיוחד בניית האתר שלו על מקצועיות נטו: “אלפי לקוחות מרוצים”, “מספקים שירות משובח”, “לא פגענו – לא שילמת”, ועוד. עסקים מקצועיים שמאמינים בצדקת דרכם בהחלט יכולים להשתמש בסוג כזה של משפטי מיתוג.

מיתוג: כך תעשו את זה נכון
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513