עיצוב לוגו מוצלח – איך עושים זאת נכון?

עיצוב לוגו מוצלח הוא לא דבר שאפשר לשלוף סתם כך מהשרוול, ועל מנת לעצב את הלוגו, המעצב הגרפי לשלב יחדיו כמה תחומים גראפיים כמו למשל טיפוגרפיה, שילובי צבעים, וסידור כללי של החלקים שמרכיבים את הלוגו.

טיפוגרפיה

טיפוגרפיה הוא תחום העוסק בסידור של האותיות. בניגוד למה שניתן לחשוב, לא מדובר רק בפונט בו נעשה שימוש, אלא גם במרווח בין האותיות, גודל האות ואפילו שילוב אותיות עבריות ולועזיות ביחד. טיפוגרפיה טובה היא כזו שבה הפונט קריא וניתן להבדיל בקלות בין האותיות.

שילובי צבעים

לוגו שיש בו יותר מדי צבעים הוא בדרך כלל עיצוב לוגו מקושקש שמאבד את המטרה העיקרית שלו והיא בידול מול המתחרים. לכן, רצוי לבחור בלא יותר משניים או שלושה, כאשר בדרך כלל יש לשלב בין צבע חם ובין צבע קר על מנת לקבל איזון בין הצבעים וניגודיות גבוהה. צבע חם הוא למשל אדום וצבע קר יכול להיות למשל כחול או ירוק.

עוד דבר שחשוב לבדוק הוא האם הלוגו נראה טוב גם בהדפסה שחור על גבי לבן, לדוגמה, בנייר מכתבים או על כרטיסי ביקור. אם קשה להבדיל בין הצבעים בשל, סימן שלא בחרנו את הצבעים הנכונים.חשוב גם להתאים את הצבע לאופי העסק. לדוגמה, לא היינו מצפים שהלוגו של מקדולנד’ס יהיה בצבעים חיוורים שמשדרים נוקשות וממלכתיות (למרות שמעניין לציין שבמסעדות הכשרות של החברה בארץ, הצבע הכחול מחליף את הצבע האדום המזוהה כל כך עם החברה).

מסר וקהל יעד

כאשר אנחנו בונים לוגו, חשוב לפנות אל קהל היעד במסר ושפה אותם הוא יכול להבין, וכאן יש קשר ישיר לשיווק ומיתוג של העסק באינטרנט מכיוון שהלוגו הוא הדבר הראשון שהגולש בדרך כלל רואה כאשר הוא נכנס לאתר לראשונה.  במיוחד כאשר האתר עובר תהליך של קידום אתרים והוא מופיע בעמוד הראשון של גוגל. לכן, אתר בלי לוגו, או לוגו מוצנע מדי, הוא אתר שיוצר רושם ראשוני לא טוב. צורתו של הלוגו צריכה לייצג את המהות של העסק. יחד עם זאת, הצורה צריכה להיות מספיק פשוטה על מנת שיהיה אפשר להבחין מה היא מייצגת כבר ממבט ראשון. אין הדבר אומר שאי אפשר להתחכם שמדובר על עיצוב לוגו שמנסה לשבור את הכללים, אבל עליו לעשות זאת בצורה חכמה וכזו שעדיין יהיה ברור בה “למה התכוון המשורר”.

באותו אופן, המסר על גבי הלוגו בדרך כלל כולל משפט קצר שהוא הסלוגן הפונה לצרכנים ומטרתו למכור ולהדגיש את היתרון של החברה על פני המתחרים. למרות זאת, יש גם לוגואים שמתחבאים בהם מסרים סמויים העובדים על תת ההכרה של הצופה ולכן לא תמיד ניתן למצוא בהם סלוגן ברור. לדוגמה, האם אי פעם בחנתם את הלוגו של אמאזון מקרוב? אם תעשו זאת, תוכלו לראות שהחץ הצהוב מתחת ללוגו מתחיל באות A ונמשך עד האות Z על מנת לסמן לצרכנים הפוטנציאלים שהחברה מוכרת את כל קשת המוצרים מ – A עד Z (א’ עד ת’).

מסרים דומים אפשר למצוא בלוגו של גוגל, אאודי , BMW, אפל ואדידס. למשל, הצבע הירוק בלוגו של גוגל שובר את המוסכמות של שאר הצבעים ומעיד על הנועזות של החברה (ושוב אפשר לראות איך שימוש חכם בצבעים משרת את המטרה של הלוגו).

סקיצות

ללוגו רגיל יש בערך כחמש עד עשר סקיצות ראשוניות מהן בוחרים את הסקיצה הטובה ביותר שממנה מתקדמים. אם הגרסה הראשונה של הלוגו היא מורכבת מדי או חסרת איזון, יהיה אפשר לעלות על כך בקלות כאשר נבחן את הלוגו מול קהל אובייקטיבי שאינו קהל שבוי כמו למשל קרובי משפחה או חברים.

ואיך כל זה קשור לשיווק?

עיצוב לוגו קשור הולך בד בבד עם מיתוג העסק שעומד מאחוריו ולכן קשור קשר הדוק גם לנושא השיווק. מיתוג הוא חלק בלתי נפרד מהשיווק ולוגו הוא חלק משמעותי מהמיתוג. לוגו חובבני שלא משדר רצינות יכול להבריח לקוחות פוטנציאליים, ולעומתו לוגו מקצועי, מושך או מסקרן יגרום לאנשים לרצות לרכוש מוצרים או שירות מהעסק שעומד מאחוריו.

עיצוב לוגו
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513