קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים בתחום הרפואה והבריאות שונה בדרך כלל מקידום אתרים סטנדרטי המוכר בתחומים רבים אחרים. כאשר מדובר בתחום הבריאות אין לקחת סיכון וכל מידע מטעה עשוי להשפיע על הבריאות והחיים של הגולשים הקוראים את המידע הזה. משום כך, גוגל לא לוקחת סיכון גם כן, ומחמירה עם הדרישות שלה (או יותר נכון עם הקריטריונים שלה) לדירוג אתרים בתחום זה במנוע החיפוש שלה. בין אם מדובר בקופת חולים בפריסה ארצית או אתרים של קליניקות פרטיות בענפים שונים בתחום הרפואה והבריאות – כדאי יהיה לכם לקרוא את השורות הבאות.

אילו אתרים נמנים בתחום קידום אתרים לרופאים?

רגע לפני שנכנס לעומק בנושא קידום אתרים לרופאים, חשוב תחילה להבין באילו סוגי אתרים מדובר. אם יש לכם אתר באחד הנושאים הללו גם אתם צריכים להשקיע בקידום אתרים מעמיק ואחראי יותר האופייני לתחום זה:

  • אתרים של מטפלים בתחומים שונים.
  • אתרים של רופאים פרטיים או אפילו רופאים שעובדים דרך קופות החולים.
  • אתרים של קליניקות פרטיות העוסקות בטיפולים שונים בתחום הבריאות/הרפואה.
  • אתרים של קופות חולים.
  • אתרים של בתי חולים.
  • פורטלים ומגזינים בתחום הרפואה.
  • ועוד…

מה זה YMYL?

אחד המונחים שכדאי לכם להכיר אם יש לכם אתר בתחום הרפואה הוא YMYL או בפירוט מלא: Your money or Your life. הכוונה היא למונח שגוגל מגדירה אותו כתחום חיוני המשפיע בצורה ניכרת על החיים. בדרך כלל יהיה מדובר בתחומים כמו כסף, רפואה, נדל”ן וכו’. בתחומים אלה סביר להניח שלא תראו אתרים בעייתיים או פשוטים ללא סמכות ואמינות גבוהים במיוחד. 

מה זה EAT וכיצד הוא משפיע על קידום אתרים לרופאים?

מונח נוסף שחשוב להכיר הוא EAT. מדובר בראשי תיבות של:

Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness

או בעברית: מומחיות, סמכותיות ואמינות. 

מדובר באלמנטים חשובים מאוד הבודקים את הסמכות והאמינות של אתרים מסוימים ובהקשר של אתרים בתחום הבריאות והרפואה הרי שיש קשר קריטי בין קידום אתרים שכאלה לבין מדדים אלו. ככל שתעבדו על לשפר את התכנים והעבודה על האתר שלכם ומחוצה לו בהקשר של מדדים אלה תזכו ליתרון בקידום האתר שלכם בגוגל. אנו בג’נסיס שמים דגש רחב על פרמטרים אלו בקידום אתרים בתחום הבריאות והרפואה.

מאמרים ותוכן לקידום אורגני בתחום הרפואה:

נושא התוכן בתחום הרפואה הוא נושא עדין מאוד. משום כך לרוב הרופא עצמו צריך להכין את התכנים לאתר שלו או לכל הפחות לעבור על התכנים ולתקנם לפני העלאתם לאתר. בעוד שבמרבית התחומים ניתן להזין מאמרים ועמודי תוכן בנושאים די דומים (אך שונים במקצת בביטוי המפתח בהם הם מקודמים), עמודים אלו לא יפגעו גם אם התוכן לא 100% איכותי וסמכותי, אם רמת התוכן לא מי יודע מה וכו’. כל זה לא תקף בכל במסגרת קידום אורגני לרופאים. הסיבה לכך היא שתוכן לא מקצועי, לא מבוסס או לא נכון עשוי לפגוע פיזית בבריאותו ובחייו של אדם מסוים. לכן העדיפות הראשונה, אם זה אפשרי, שהרופא עצמו  יכין את התוכן לקידום האתר שלו. אם זה לא אפשרי כדאי יהיה לחפש כותבי תוכן (ועדיף כאלה עם ניסיון בכתיבה בתחום הרפואה) ושהרופא עצמו יעבור על התכנים ויאשר אותם. 

בניית קישורים לאתרי רופאים:

בניית אתרים חיונית לצורך קידום האתר ובניית הסמכות והאמינות שלו. בכל הקשור לבניית קישורים יש לנו 2 סוגי עבודות עיקריות: הכנת התוכן ופיזור המאמרים ברשת. 

הכנת התוכן לצרכי קידום והוצאת קישורים מהמאמר לאתר המקודם יכול להיות ברמה פחות שמרנית נקרא לזה כך. אין צורך להיכנס למונחים מקצועיים והרופא לא צריך לעבור על התכנים, כל עוד רמת התכנים סבירה ואינה מבזה את הגוף המיוצג באתר המקודם. מאמרים שכאלה עם קישור שיוצא מהם בצורה מקצועית ונכונה עשויים לעשות את העבודה כראוי. כמובן שכותב המאמר צריך להסתמך בתוכן שהוא כותב על אתרים סמכותיים בתחום הרפואה ולא לכתוב סתם שטויות. כמו כן, כאשר אתם מעלים מאמרים ברחבי הרשת מומלץ להוסיף קרדיט למחבר (הרופא המקודם) מה שעשוי להשפיע בצורה משמעותית על סמכות הקישור ואיכותו. 

שיפור הסמכות של האתר ואנשי המקצוע מאחוריו:

הגוף המקצועי העומד מאחורי האתר צריך לדאוג להוסיף כמה שיותר מידע מהימן ואלמנטים שונים של אמינות לאתר. כפי שאמרנו, קידום אתרים לרופאים שונה מקידום אתרים אחרים ובאתרים מסוג זה מדדי הEAT של גוגל נכנסים לפעולה בצורה משמעותית יותר. כאמור הדגשים של גוגל די ברורים בנוגע להוכחות מקצועיות וסמכות הכותב והמפיץ של התכנים. כלומר שחשוב לכלול תוכן מהימן ומפורט בעמוד האודות של החברה. חשוב להוסיף לכל מאמר ותוכן באתר את תקציר המידע על המחבר, מידע ביבליוגרפי עם מקורות התכנים למאמר ועוד. כמו כן חשוב לקשר מהאתר לפרופילים ברשתות החברתיות המחזקים את הסמכות והאמינות של הרופא או המרכז הרפואי. 

האם כדאי לרשום את האתר לאינדקסים?

בעבר אינדקסים היו דרך מצוינת להשיג קישורים לאתר ולקדם אותו בגוגל. כל שהיה צריך הוא לרשום את האתר לאינדקס מסוים ולהשאיר קישור לאתר. מכיוון שרוב האינדקסים הוכרו כאתרי ספאם, הרי שלאורך השנים מקדמים רבים ויתרו על השימוש באינדקסים לצרכי קידום. על אף שרוב האינדקסים כיום מוציאים רק קישורי Nofollow ישנם כמה אינדקסים מומלצים ואיכותיים מאוד בתחום הרפואה, העשויים לחזק את הסמכות והאמינות שלכם כאוטוריטה בתחום הרפואה ולכן לא כדאי לוותר על הרישום בהם.

קידום אתרים לרופאים
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513