האלגוריתמים של גוגל ממשיכים להתעדכן, וגם אנחנו כבר חדים ומבינים אותו יותר מתמיד, אבל איכשהו – ממשיכים לעשות את אותן טעויות בסיסיות בקידום אורגני. רוצים לבנות נוכחות דיגיטלית חזקה ולשפר מיתוג עסקי דרך קידום אורגני בגוגל? הנה חמש טעויות שאתם כנראה עושים -והדרך לתקן אותן.
טעות 1: מיקוד על גוגל ולא על המשתמש
יש מי ששוכחים שגוגל לא קונה מהם – הגולשים כן. כשכותבים תוכן רק בשביל מנוע החיפוש ולא בשביל אנשים אמיתיים, זה מורגש. גוגל היום מבין הקשר, רגש וערך – לא רק מילות מפתח.
ולכן, אל תתפשרו על תוכן אמיתי, מועיל, מנוסח טוב – שמותאם לגולש, עם ערך מוסף, נוח לקריאה ועיצוב מזמין. רק אחר כך תוודאו שאתם עומדים בכל דרישות ה-SEO.
ואיך מייצרים תוכן כזה? טוב, זה כבר למאמר אחר… או לשיחה בארבע עיניים 🙂
טעות 2: התעלמות ממיתוג עסקי בתהליך הקידום
אחת הטעויות הקריטיות שרבים עושים בקידום אורגני היא להתמקד רק בטכניקה: מילות מפתח, כותרות, תגיות – מבלי לחשוב לרגע על הזהות של העסק. גוגל אולי מביא לכם תנועה, אבל מיתוג עסקי הוא זה שמייצר אמון, מבודל אתכם מהמתחרים, והופך גולש אקראי ללקוח נאמן. אתר מקודם שאינו ממתג אתכם באופן ברור, ייראה כמו עוד אתר גנרי באינטרנט – ואת זה אתם לא רוצים.
הפתרון: להבין שהמיתוג הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום, ולכן:
- השתמשו בשפה גרפית אחידה (צבעים, טיפוגרפיה, סגנון).
- בחרו טון כתיבה שמתאים לקהל היעד ומשקף את האישיות של המותג.
- הדגישו ערכים שמבדילים אתכם מהמתחרים.
- השקיעו בדפי אודות, ביקורות לקוחות, סיפורי הצלחה – הם יוסיפו למותג שלכם עומק ואמינות.
- ודאו שכל תוכן SEO שאתם מייצרים (מאמרים למשל), מדבר בשפה של המותג.
טעות 3: שכפול תוכן/תוכן דל מדי
כן, שוב תוכן (מתחילים להבין כמה הוא חשוב?!).
הרבה בעלי אתרים עדיין מעלים עמודים “רזים”, מעתיקים תיאורים מהספק או משתמשים בתוכן משוכפל. גוגל מזהה את זה – מה שפוגע בדירוג.
אז כן, השקיעו בתוכן ייחודי, מעמיק ומעניין. גם עמוד מוצר קצר יכול לכלול סקירה, שימושים, המלצות, שאלות נפוצות, או השוואה בין מוצרים דומים.
טעות 4: הזנחת קישורים פנימיים
נכון, כולם רוצים קישורים חיצוניים. אבל גם הקישורים הפנימיים חשובים – מאוד. חיבור חכם בין עמודים באתר משפר את חוויית המשתמש, מאריך את זמן השהייה באתר, ועוזר לגוגל להבין את המבנה ההיררכי של האתר.
איך עושים את זה? פשוט הפנו גולשים לעמודים רלוונטיים בתוך האתר – מאמרים, קטגוריות, שירותים.
טעות 5: לא בודקים מה באמת עובד
העליתם תוכן איכותי, השקעתם בקידום אורגני בגוגל ו… שכחתם מזה? הרבה עסקים עושים הכל לפי הספר, אבל לא עוקבים אחרי התוצאות בפועל: בלי ניתוחי תנועה, זמני שהייה, Bounce Rate או מיקומים – פשוט יורים באפלה. וחבל.
יש מגוון כלים זמינים שיראו לכם בדיוק מה עובד ומה לא כמו Google Search Console ו-Analytics. אז תשתמשו בהם והתאימו את האסטרטגיה שלכם.
אז כן, גם ב־2025 אפשר עדיין ליפול בפח של קידום אורגני ישן, יבש ונטול נשמה. אבל אתם לא שם – אתם כבר יודעים ש-SEO טוב זה לא רק אלגוריתמים, אלא גם אנשים. ואם אתם עדיין צריכים עזרה עם זה, אתם כבר יודעים עם מי לדבר 🙂