בעידן המסחר המודרני החנות והעסק הם לא רק פיזיים בשטח, נתח גדול ביותר במסחר המודרני מרחש היום אונליין, באינטרנט, בכל שעות היום ובכל ימי השבוע. היום מסחר בינלאומי יכול להתרחש בכל מקום על פני כדור הארץ ובכל השפות המקובלות. כאמור אין זה סוד כי תחום הפרסום והשיווק באינטרנט הפך לאחד התחומים החשובים והמובילים בקידום העסק, בהגדלת מאגר הלקוחות ועוד.

אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור העסק שלכם הוא מיתוג. מיתוג העסק שלכם, מיתוג למוצר שאתם מוכרים או מיתוג השירות שאתם מספקים, הנם בעל ערך גבוה ביותר בזירת המסחר הבינלאומית אשר אליה אתם נכנסים כאשר אתם מפרסמים באינטרנט את המוצר או העסק שלכם.

מהו מיתוג למוצר?

התהליך של מיתוג למוצר הינו תהליך אשר בו בונה החברה את התפיסה המסוימת לגבי המוצר שלה אצל הלקוחות. תהליך מיתוג למוצר איכותי ידאג לבדל את המוצר שלכם ממוצרים אחרים המתחרים בו ואף יגרום לצרכנים לקנות אותו גם הוא יקר יותר מהמתחרים, בגלל הערך המוסף והתועלת הנוספת שהמוצר שלכם מעניק לצרכן.

בכדי להצליח בתהליך מיתוג למוצר נדרשים מספר דברים:

ראשית כדאי לוודא שהמוצר הוא אכן טוב ואיכותי. שישפיע על הלקוח באופן חיובי. שייצג משהו חדש שעדיין אין ללקוח ושהיה רוצה להשיגו. בתהליך של מיתוג למוצר, מעצבים עבור המוצר את הסלוגן הייחודי המתאים לו, את הלוגו הגרפי שילווה אותו, את האריזה, הצבעוניות ועוד סממנים חיצוניים אשר ממתגים אותו בהתאם לקונספט נבחר.

בעת מיתוג למוצר, מומלץ וכדאי לשקול להיעזר בחברת מיתוג ופרסום אשר נותנת ייעוץ ליווי ובנייה של מיתוג למוצר מצליח ואיכותי, יצירתי ומקצועי אשר ימנף את המכירות והרווחים עבורכם. חברת מיתוג תערוך עבורכם מחקרי שוק. תחליט על האסטרטגיה המתאימה לצרכים של המוצר שלכם. תעצב ותבנה את הקונספט ותטמיע את המותג החדש על ידי קמפיין פרסומי . חשוב לציין כי מיתוג טוב ונכון עבור המוצר שלכם יכול ללוות אותו במשך שנים ארוכות בהצלחה רבה.

* אנשים שהגיעו לעמוד זה התעניינו גם במידע על משרד פרסום דיגיטלי

מי צריך מיתוג למוצר?

קרוב לוודאי שכל מי שמייצר ומוכר מוצרים במפעלים ובחנויות מכיר בערכו הגדול והחשוב של מיתוג המוצר שלו עבור הגדלת מחזור המכירות והרווחים. אך מיתוג למוצר הינו מהלך חיוני ביותר היום גם עבור כל עסק ארגון או חברה המספקת שירותים כאלה ואחרים, כגון משרדי עורכי דין, משרדי נדלן, חברות ביטוח, בנקים ועוד. כמעט כולם היום מוכרים מוצרים כאלה ואחרים בין אם הם פיזיים שירותים וכדומה.

מהו מיתוג מחדש?

מיתוג מחדש של המוצר או העסק שלכם ידרוש הסתכלות על התמונה הרחבה של האסטרטגיה השיווקית שלכם וגם על עריכת שינויים נדרשים. צרכי השוק משתנים לפעמים. ובהתאם לכך יש לבחון האם המוצר או השירות שאתם מספקים מוכר או שאולי הוא חסר מעוף, או פשוט לא עושה את זה לצרכנים ? אולי המיתוג קצת עייף ולא מדבר אל קהל היעד שלו ,ולכן מייצר תדמית משעממת שאינה עוזרת במכירות, על אף הכסף שאתם משקיעים בשיווק.
אם נפתח למוצר שלכם או לעסק שלכם שוק חדש, או הזדמנות חדשה אתם עשויים להזדקק למיתוג עסקי חדש שייתן מענה ותשובה הולמת לשוק החדש ולקהל החדש.

מה חשוב בעת מיתוג למוצר?

ראשית כדאי שתדעו כי מיתוג מחדש של העסק או המוצר הנה החלטה עסקית חשובה וקריטית לגורלו של המוצר ולכן כדאי לוודא בכל האמצעים הקיימים כי המיתוג יהיה מוצלח ולא יכשל. כדאי ומומלץ גם לשקול לבחור בחברת מיתוג ופרסום באינטרנט אשר תעניק לכם שירות מיתוג עסקי מקצועי, יעיל, ואיכותי לשביעות רצונכם.

ראו עוד: מיתוג לעסקים