מיתוג לסטארטאפ

מיתוג לסטארטאפ חשוב בכל המובנים

כל יזם סטארט אפ חולם שיקראו לחברה שלו פייסבוק, אבל כיוון שהוא לא יכול לקרוא לה כך, הוא יוכל להעריך כל שם אחר שיוצע לו, שיבטא את חזון חברת הסטארט אפ שלו.

מדי שנה קמות הרבה מאוד חברות סטארט אפ בארץ, הנושא של יזמים צעירים, בני דור ה-Y שהם ילדים דיגיטליים, גרם לחלק ניכר מהם להיות חלק מהעולם הזה. הם פותחים חברות סטארט אפ לפיתוח אפליקציה מסוימת שתשמיע לך קולות של דולפינים כשאתה נוהג. אפליקציה למדידת בגדים בחנות לפני שאתה מגיע אליה, ועוד הרבה מאוד המצאות ורעיונות שיום אחד, כך חולמים היזמים יהפכו לאקזיט מצליח.
חלק חשוב מתהליך של הקמת חברה כזו היא לשכור את שירותיה של חברת פרסום דיגיטלית שתעשה מיתוג לסטארט אפ. המיתוג הזה יועיל לחברה הן ברמת הגברת המוטיבציה בקרב העובדים והן ברמת גיוס המשקיעים. חברת סטארט אפ ממותגת עם רעיון טוב, עושה רושם יותר טוב על המשקיעים מחברה שאיננה ממותגת.

הבעיה היא שלרוב היזמים, אין בכלל מושג מה משמעות מיתוג החברה שלהם. הם אינם עושים את החיבור בין בניית המותג שלהם לבין השיווק שלו. מיתוג יש לומר, הוא כלי משמעותי וחזק עבור כל חברה, ובעיקר עבור חברה עם שאיפות גדולות.

יש חברות סטארט אפ בתהליך מיתוג לסטארט אפ ויש שלא

יש חברות סטארט אפ שנמצאות כבר בתהליך של מיתוג לסטארט אפ. הן יוצאות בקמפיינים של מודעות, לידים ומראות גם גיוס טוב של משקיעים ומכירות. הצמיחה המרשימה הזו, היא הודות לפעולות שהן עושות ברשת.

מיתוג לסטארטאפ - מדריך רושם על לוח בישיבת סטארט אפ

המטרה של כל חברת סטארט אפ היא להגיע לערך הגי גבוה שלה עבור בעלי המניות. הערך של החברה נמדד ע”י שני פרמטרים: תפיסת המותג וההכנסות שלה. התפקיד של השיווק הוא להשיג את הערך הזה. ככל שהאסטרטגיה של חברת הסטארט אפ תהיה ברורה, כל פעולות השיווק שלה יהיו ממוקדות ויניבו תוצאות מרשימות. ככל שהשיווק שלה יגיע לקהלי היעד עם המסרים הנכונים, כך גם המכירות יגיעו. לצורך שיווק נכון יש צורך באסטרטגיה, בפעולות כמו למשל דף עסקי בפייסבוק או קמפיין בגוגל ואז מכירות.

מיתוג הוא חלק משרשרת השיווק של כל חברה

מיתוג לסטארט אפ הוא חלק משרשרת השיווק של החברה. המטרה שלו היא יצירת זהות לחברה מול הלקוחות הפוטנציאליים והם יכולים להיות גם קרן הון סיכון, או משקיעים. זהות סמל ושם, חשוב שייחרטו במוחו של הלקוח ויגרמו לבידול המוצר, מחברות אחרות ומפעילות עסקי דומה. מקסום ערך החברה קשור ישירות לבניית המותג. הזהות שלו תיבנה בכמה שלבים: הגדרת השוק שלו, מהי הזהות שלו, מהי השפה הויזואלית שלו, ומהי הפעילות השיווקית המתוכננת.

תחילה יש צורך למפות את השוק. בדיקה של הגורמים המניעים אותו, איך הוא פועל? מיהם השחקנים הראשיים? במה הם עוסקים ועוד.
אחר כך יש למתג את הזהות של המותג. מה המוצר של החברה שלנו, לאיזו קטגוריה הוא שייך. מיהם הלקוחות הראשיים שלו, מיהם המשניים. איך יש להגדיר את המוצר לצורך של הלקוחות, מהי הקטגוריה שיש לפעול בתוכה, ומה יהיה המניע המרכזי של הלקוחות לרכוש את המוצר. אחרי הבנת הנתונים והמידע, תתגבש הזהות הממותגת בהתאם למטרה המרכזית: שיווק למשקיעים או ללקוחות ועוד.

שם ולוגו

חשוב לומר כי המעצב הגרפי אתו צריך לעבוד על מיתוג לסטארט אפ צריך להיות מישהו שעסק בתחום מעבר ליצירת לוגו ושם. זה יהיה השלב הבא של המיתוג. הזהות הוויזואלית של המותג, לא פחות חשובה מהרעיון. זו צריכה להיות שפה גרפית ייחודית, הנבנית מסביב למסרים של המותג והחברה. אנו נציג אותה דרך האתר של החברה וכלה בניירת ובמוצרים אינטרנטיים נוספים כמו גם דוכן בתערוכה, פרסום ועוד.
השלב האחרון של מיתוג לסטארט אפ יהיה השיווק שלו. בניית תוכנית שיווק היא חובה בשלב הזה, כולל הגדרת המטרות והיעדים לטווח הרחוק קרוב. הבנת הכלים שיש להשתמש בהם לצורך ביסוס התהליך מול הלקוחות הפוטנציאליים. גיבוש השפה המילולית והוויזואלית במשותף.

ראו עוד: מיתוג לעורכי דין | מיתוג לעסק