שיעור ראשון – מבוא והיכרות ראשונית עם מערכת וורדפרס

שיעור ראשון – היכרות ראשונית עם מערכת וורדפרס

בחלק זה נבין מה זה וורדפרס ואיך משתמשים בה לטובת ניהול האתר שלנו. 

אז מה זה וורדפרס בעצם? 

שמענו מבוני האתרים שלנו את המילה הזו אין ספור פעמים וכמעט כל חברה בתחום בניית האתרים עושה שימוש בזה. אז בואו סוף סוף נבין מה זה באמת וורדפרס ולמה אנחנו בכלל צריכים להכיר את זה כדי לנהל את האתר שלנו. וורדפרס היא קודם כל מערכת לניהול תוכן (CMS (המאפשרת ניהול של רשימות תוכן הנקראות “פוסטים”. בכל מערכת וורדפרס אפשר ליצור מספר סוגי פוסטים וכך לנהל מידע כמו רשימת עמודים, מאמרים או פרויקטים בצורה נוחה ומאורגנת. דבר נוסף שוורדפרס מאפשרת מלבד ניהול תכנים הוא ניהול של הגדרות האתר שלנו ואת תבנית האתר שלנו. ככה, כשאנחנו בונים אתר על בסיס וורדפרס יש לנו תמיד יכולת לנהל את רשימות הפוסטים שלו (מוצרים, פרויקטים, סניפים וכדומה) ואת ההגדרות שלו (שם, לוגו, שפה) במערכת הניהול. 

זה מה שהופך אתר שנבנה בוורדפרס לאתר דינמי ונוח לתחזוקה. מבלי לפנות למתכנת או לבונה האתר אנחנו יכולים להוסיף מוצר, לערוך פרויקט או לשנות את הסלוגן במערכת הניהול אליה יש לנו גישה כמנהלים. כל זה בשונה מאתרים סטטים בהם נצטרך עזרה של בעל מקצוע בשביל כל שינוי קטן. 

כניסה למערכת הניהול 

כדי לבצע את כל הפעולות שדיברנו עליהן נצטרך לגשת למערכת הניהול של וורדפרס. המערכת נמצאת בתוך האתר שלנו ועל מנת להגיע אליה אנחנו נצטרך לגשת אל הנתיב: admin-wp. 

לדוגמא: אם דומיין האתר שלנו הוא com.israel אז על מנת להגיע למערכת הניהול נחפש בכתובת הURL .israel.com/wp-admin :הביטוי את שבדפדפן 

בואו נבין מה עשינו: 

WP זהו קיצור של wordpress ,ו-admin מרמז שאנחנו רוצים להגיע אל פאנל הניהול. ככה ההוספה של הביטוי admin-wp אחרי הדומיין מובילה אותנו אל פאנל הניהול של אתר הוורדפרס שלנו. 

אחרי שהגענו בפעם הראשונה לפאנל הניהול נצטרך להקליד את שם המשתמש והסיסמה שקיבלנו מבונה האתר על מנת להתחבר. אם שכחנו את הסיסמא אפשר ללחוץ על “שכחתי סיסמה” ולשחזר אותה דרך המייל שלנו.

היכרות עם הדשבורד 

אוקיי אז אנחנו בפנים! התחברנו בהצלחה אל פאנל הניהול ואנחנו רוצים להבין מה קורה פה. 

בצד ימין נמצא התפריט דרכו אנחנו עוברים בין עמודים במערכת הניהול. בתפריט נראה שני סוגי עמודים: – עמודי הגדרות (למשל לוח הבקרה, לשוניות העיצוב, כלים ועמוד הגדרות). 

– עמודי פוסטים; אילו רשימות תוכן של עמודים, משתמשים ותוספים. 

הלשוניות איתן תהיה לנו הכי הרבה אינטראקציה הן הלשוניות עמודים – שם אנחנו מנהלים את תוכן עמודי האתר. פוסטים – שם נארגן בדרך כלל את המאמרים שלנו. התאמה אישית – המקום בו נוכל לשנות את פרטי האתר הכלליים. ובמידה ומדובר באתר חנות – נשתמש גם בלשונית מוצרים לא מעט. 

לסיכום, בשיעור זה הבנו מה היא מערכת וורדפרס (מערכת לניהול תוכן), למה אנחנו משתמשים בה (כדי להפוך את עריכת תוכן והגדרות האתר לקלה ומהירה), איך נכנסים למערכת הניהול (admin-wp .לאחר דומיין האתר) וקיבלנו רקע על האפשרויות העומדות בפנינו בתוך פאנל הניהול. 

בחלקים הבאים נצלול אל תוך אופציות הניהול בוורדפרס, נלמד איך לערוך תכנים ונכיר את אלמנטור, כלי שנותן לנו עוד המון אפשרויות עיצוב אתרים ועריכה.

שיעור ראשון - הכירות עם מערכת הוורדרפס - גם בסרטון

פוסטים נוספים

בניית נכסים דיגיטליים
בלוג החדש

נכס דיגיטלי מניב

אחד התחומים העולים בשנים האחרונות הוא פיתוח נכסים דיגיטליים. יזמים ואנשי עסקים מכירים לרוב עסקים פיזיים שהם משקיעים בהם אולם העולם הדיגיטלי של האינטרנט פתח

קרא עוד »